Deklaracja dostępności - mos

Przejdź do treści
Deklaracja dostępności
 
Wstęp.
 
Na podstawie art. 12 pkt 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848), dalej zwanej „ustawą o dostępności cyfrowej”, niniejszy dokument określa warunki techniczne publikacji Deklaracji Dostępności oraz strukturę dokumentu elektronicznego Deklaracji Dostępności.
 
 
Placówka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
 
Status pod względem zgodności
 
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń. Zakres niezgodności zawiera załącznik do deklaracji raport z audytu. Do elementów niezgodnych każdy ma prawo żądać dostępu alternatywnego.
 
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
 
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 18.09.2020.
 
Metoda przygotowania oświadczenia:
 
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
 
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
 
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
 
tel./faks: 42 652 78 93
 
e-mail: mos2@onet.eu
 
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Kontakt możliwy jest również za pomocą danych kontaktowych placówki.
 
Informacje na temat procedury
 
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
 
Alternatywny sposób dostępu polega w szczególności na zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730), lub za pomocą tłumacza języka migowego, lub tłumacza-przewodnika, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), jeżeli podmiot publiczny udostępnia taką możliwość. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
 
W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu. Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
 
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem przysługuje prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej.
 
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
 
 
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
 
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:
   
Informacje uzupełniające
 
Data publikacji strony internetowej: 2020-09-18
 
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej, po dokonaniu istotnej zmiany jej zawartości, polegającej w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji lub zmianie sposobu publikowania informacji:        2020-09-18
 
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
 
Szkoła Podstawowa Nr 213
 
91-232 Łódź, ul. Spadkowa 11
 
tel./faks: 42 652 78 93
 
e-mail: mos2@onet.eu
 
strona www: http://mos2lodz.pl
 
Skróty klawiszowe:
 
Strona obsługuje następujące skróty klawiszowe:
 
     
  • TAB - przejście do kolejnego elementu
  •  
  • SHIFT + TAB - przejście do poprzedniego elementu
  •  
  • Ctrl + F – przejście do wyszukiwarki
  •  
  • ESC - anulowanie operacji
  •  
  • Powiększenie czcionki dokonuje się za pomocą Ctrl      +, a pomniejszenie Ctrl –
 
Dostępność architektoniczna
 
1.Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
 
Wejście główne oraz boczne do szkoły i internatu nie jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.
 
 
 
 
2.Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
 
Budynek szkoły 1 piętrowy.
 
Szkoła nie prowadzi zajęć dla osób niepełnosprawnych. Brak toalet dostosowanych dla w/w osób.
 
Budynek internatu 3 piętrowy.
 
Dwa wejścia nie posiadają podjazdów i pochylni dla osób niepełnosprawnych. Sekretariat, gabinet dyrektora i pomieszczenia administracji znajdują się na parterze. Pracownie tematyczne i biblioteka na pierwszym piętrze, a grupy wychowawcze na drugim i trzecim piętrze.
 
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
 
Przy głównych i bocznych wejściach do szkoły i internatu brak podjazdów dla osób niepełnosprawnych.
 
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
 
Przed wejściem jest wyznaczone 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
 
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
 
Brak ograniczeń dla wstępu do placówki psów asystujących.
 
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
 
Placówka nie posiada tłumacza języka migowego.
 
Aplikacje mobilne
 
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych
 
MOS Nr 2
91-232 Łódź
ul. Spadkowa11
(mapa dojazdu)
+48 42 652 78 93 (tel. i fax)


+48 42 652 78 93 (tel. i fax)
+48 502 857 533

mos2@onet.eu
Wróć do spisu treści